Kurs wspinaczki na drogach ubezpieczonych

Kurs wspinaczki skalnej na drogach ubezpieczonych to 4 dni, podczas których zdobędziesz niezbędne umiejętności do samodzielnego wspinania w skałkach. Podczas kursu uczymy się jak bezpiecznie asekurować, zjeżdżać i wspinać się na drogach wielowyciągowych. Kurs przeznaczony jest dla osób początkujących – nie trzeba mieć doświadczenia na sztucznych ściankach. Poza wspinaniem będzie czas na wykłady, gdzie mówimy o sprzęcie wspinaczkowym, skalach trudności i rejonach wspinaczkowych. Nie trzeba być super wysportowanym – poziom dróg zawsze dopasowujemy do uczestników. Ale z drugiej strony… jeśli chcesz zrobić na kursie skałkowym jakąś trudną drogę też znajdzie się na to czas.

CO ZAWIERA CENA

GDZIE SZKOLIMY

  • Cena kursu 800 zł (dla członków KSG DIRETA 750 zł)
  • Niezbędny sprzęt wspinaczkowy
  • Opiekę instruktora
  • Ubezpieczenie NNW
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • Pakiet zdjęć z kursu
  • Dostęp do grupy FB, gdzie umawiamy się na wspinanie, wymieniamy doświadczenia i porady
  • Koszulka Szkoły Wspinania DIRETA
  • Zniżki na zakup sprzętu w zaprzyjaźnionych sklepach

CZEGO NIE ZAWIERA CENA

  • Kosztów dojazdu i noclegu – ale pomagamy w rezerwacjach, natomiast dojazd najczęściej jednym autem, zrzuta na paliwo 😉
  • Wyżywienia

Nie ograniczamy się do jednego rejonu: miejsce szkolenie dostosowujemy do kursantów, pogody, terminu. Istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w innych skałkach oraz zaproponowanie noclegu zgodnie z wymaganiami kursantów. Najczęściej szkolimy w trzech miejscach:

CO MUSISZ ZE SOBĄ ZABRAĆ

  • buty wspinaczkowe (nie wiesz jakie wybrać – napisz do nas, doradzimy)
  • plecak około 30 – 40 litrów
  • Zobacz naszą listę niezbędnych rzeczy przydatnych na kursie.

PROGRAM KURSU

BLOK I TEORIA

  1. Rodzaje dyscyplin wspinaczkowych
  2. Historia wspinania – zarys (opcjonalnie)
  3. Rejony wspinaczkowe w Polsce i na świecie
  4. Zagrożenia terenu skalnego; zasady bezpieczeństwa
  5. Sprzęt (zastosowanie, parametry, atesty): uprzęże, liny i repsznury, ekspresy, taśmy, karabinki, przyrządy asekuracyjne, stałe punkty asekuracyjne (przeloty, stanowiska), buty, akcesoria: magnezja, woreczek, pozostałe wyposażenie, ubiór – porady
  6. Teoria asekuracji, współczynnik odpadnięcia
  7. Skale trudności używane w skałkach, style wspinaczkowe
  8. Zasady uprawiania wspinaczki w Polsce, system szkolenia

BLOK II WSPINACZKA SKAŁKOWA

  1. Omówienie szpeju niezbędnego na krótkich drogach ubezpieczonych
  2. Zapięcie uprzęży, przywiązanie do liny
  3. Wspinaczka na wędkę: obowiązki asekurującego i wspinacza, wykorzystanie gotowego stanowiska, założenie własnego; obsługa kubka (dowolny rodzaj) oraz półwyblinki z karabinkiem HMS; opcjonalnie automatów/półautomatów (grigri, click up, atc pilot itp.); postawa asekurującego
  4. Wspinaczka z dolną asekuracją: obowiązki asekurującego i wspinacza, technika wpinek, prowadzenie liny, podawanie liny do wpinki i wyłapywanie lotów, postawa asekurującego, wzajemna kontrola
  5. Zablokowanie liny w przyrządzie węzłem flagowym
  6. Przewiązywanie liny przez stanowisko/ring zjazdowy; zdejmowanie ekspresów podczas opuszczania
  7. Wycof z drogi – z ringu/spita
  8. Zjazd w wysokim przyrządzie
  9. Buldering – zasady bezpieczeństwa, podtrzymywanie (spotting) bulderującego
  10. Węzły: podwójna ósemka, kluczka, półwyblinka, flagowy. Zwijanie i przenoszenie liny
  11. Nauczanie techniki wspinania: wykorzystanie chwytów i stopni, ustawienia ciała -pozycja frontalna i boczna, wspinaczka statyczna i dynamiczna, zapoznanie z różnymi formacjami skalnymi i optymalnymi technikami ich pokonywania

BLOK III WSPINACZKA WIELOWYCIĄGOWA

  1. Omówienie szpeju niezbędnego na drogach wielowyciągowych, ergonomiczne ułożenie go w uprzęży
  2. Wspinaczka drogą dwu – trzywyciągową, schemat wspinaczkowy
  3. Zagadnienia asekuracji, asekuracja na pośrednim stanowisku
  4. Zmiana na prowadzeniu
  5. Węzły: wyblinka, flagowy, węzły zaciskowe (francuski, bloker, prusik), podwójny zderzakowy, taśmowy równoległy
  6. Zjazdy na linie w wysokim przyrządzie
  7. Zjazd z pośrednim stanowiskiem
  8. Sytuacje awaryjne – zgubienie HMSa, kubka, brak taśm i ekspresów
  9. Dodatkowe wyposażenie na drogach wielowyciągowych – porady